شرکت تبلیغاتی سی‌سرو، به عنوان آژانس بازاریابی دیجیتال شرکت آرین‌موتور نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران، فعالیت‌های تبلیغاتی این برند را برنامه‌ریزی، اجرا و مدیریت می‌کند. با توجه به جلسات استراتژی در راستای توسعه بازار و ارتقای برند کارشناسان سی‌سرو و آرین‌موتور لزوم یک کمپین اثرگذار در فضای تبلیغاتی صنعت خودرو حس شد. با بیان این دغدغه از سوی تیم آرین موتور، کمپینی هست که با نام “بخاطرمن” آغاز شده است.

کمپین تبلیغاتی، با هدفی غیر از فروش!

مسئولیت اجتماعی برای یک برند یا نام تجاری به منزله “روح” آن نام تجاری است. فعالیت‌های از جنس مسئولیت اجتماعی برند، منجر به آگاهی اجتماعی مصرف‌کنندگان درباره هویت اجتماعی آن می‌شود در نتیجه در کنار عواملی مانند کیفیت و قیمت، در جایگاهیابی برند در ذهن و قلب مخاطبان موثر است.

با توجه به هدف اصلی درخواست تیم آرین موتور که فعالیتی “خاص و اثرگذار” بود، پیشنهاد کمپین در حوزه مسئولیت اجتماعی مطرح شد که با هوشمندی آرین موتور ایده اولیه پذیرفته شد و برنامه‌ریزی و اجرای کمپین آغاز شد.

چند ایده برای سناریو کمپین طراحی شد که طرح “به خاطر من” پذیرفته شد و برنامه‌ریزی همه‌جانبه از تولید ویدئو گرفته تا برگزاری مسابقه در شبکه‌های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر همچون همکاری با اینفلوئنسرها و هنرمندان صورت گرفت.

ایده کمپین

شاید حساس‌ترین قسمت کمپین تولید ویدئو اصلی بود چرا که هسته اصلی کمپین را تشکیل می‌داد. سناریو ویدئو از این قرار بود که از تعدادی کودک خواسته می‌شد در مسابقه ماشین‌سواری پلی استیشن شرکت کنند و در صورت برنده شدن، جایزه دریافت کنند اما باید دقت میکردند، چراکه فقط یک جون برای بازی داشتند. در هنگام بازی کامپیوتری، تلفن همراهی که از قبل در صحنه تعبیه شده بود سبب از بین رفتن تمرکز کودکان می‌شد و ادامه ماجرا ….

به دلیل اهمیت زیاد کیفیت ویدئو، مرحله پیش‌تولید با دقت خاصی طراحی و اجرا شد و سپس تولید ویدئو اصلی کلید خورد. مرحله پیش‌تولید این پروژه حدود ۴۵ روز به طول انجامید که در این مدت برای انتخاب کودکان اصلی، از بیش از ۷۰ کودک تست گرفته شد.

چرا حواس‌پرتی با موبایل در حین رانندگی!

تعهد به مسئولیت اجتماعی و سلامت و پیشرفت جامعه و انجام مسئولانه وظایف اجتماعی در ایجاد تصویر بهتری از برندها در میان مصرف‌کنندگان نقش دارد، به همین دلیل توجه به مسئولیت اجتماعی یک استراتژی ارزش‌‌آفرین واقعی به حساب می‌آید.

برندهای مختلف خودروسازی در جهان کمپین‌های متعددی با مفهوم “در حین رانندگی پیام ندهید” (Don’t text and drive) اجرا کرده‌اند اما هیچ یک از تولیدکنندگان یا واردکنندگان خودرو به عنوان متولیان صنعت خودرو در کشور فعالیت خاصی در این زمینه انجام نداده بودند. از سوی دیگر با توجه به اینکه در جامعه فعلی ایران، استفاده از شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام به حدی فراگیر شده که افراد حتی در حین رانندگی هم در حال استفاده از موبایل هستند، لزوم فعالیت در این حوزه به شدت حس شد.

با اجرای این کمپین تلاش کردیم تا به جای تمرکز بر روی ویژگی‌های خودروهای میتسوبیشی، برای اهمیتی که برند آرین موتور به سرنوشت و سلامت راننده‌ها می‌دهد، محتوای مناسب تبلیغاتی تهیه کنیم.
این کمپین را در آدرس http://arian-motor.com/bekhatereman/ دنبال کنید…

منبع: آژانس تبلیغاتی سی‌سرو